Η απαραίτητη καινοτομία για την Ελλάδα

Από την ύπαρξή μας ως Ελληνισμός, δεν ήμασταν ποτέ της ποσότητας. Δεν είναι ο φυσικός μας χώρος κι όσοι προσπαθούν να προωθήσουν την ιδέα της ποσότητας απλώς δεν σκέφτονται τις διαστάσεις που έχει μία χώρα σαν την Αμερική, την Κίνα ή την Ρωσία. Γι’ αυτό ο Ελληνισμός ήταν πάντα στον τομέα της ποιότητας, όπου η νοημοσύνη είναι απαραίτητη για να λύσει τεχνικά προβλήματα μ’ έναν πρωτοποριακό τρόπο. Βέβαια μερικοί θα πουν ότι μόλις γίνεται αυτό μετά οι άλλοι αντιγράφουν και έχουν τα μεγαλύτερα έσοδα. Πρώτον ξεχνούν ότι είναι η αλήθεια, και κατά συνέπεια το ξέρουμε, δεύτερο η μίμηση είναι η έκφραση του θαυμασμού. Επιπλέον ο Ελληνισμός ήταν πάντα της προσφοράς για την Ανθρωπότητα, άρα τόσο το καλύτερο αν άλλοι τον αντιγράφουν. Η ουσία είναι το θέμα της καινοτομίας στον τομέα της ποιότητας γιατί έτσι και μόνο έτσι δημιουργείται η διαφορά που κάνει τη διαφορά. Για τον Ελληνισμό, η καινοτομία είναι φυσιολογική και όχι σπάνια. Γιατί το σπάνιο δεν είναι σπάνιο για το σπάνιο. Μόνο που όταν μιλούμε για καινοτομία δεν αναφερόμαστε στις ευρεσιτεχνίες και τις λεγόμενες πατέντες. Η καινοτομία δεν είναι επίδειξη και μόνο. Είναι ικανή να προκαλέσει μία αλλαγή φάσης και τα πράγματα και η θεώρησή τους να είναι εντελώς διαφορετικά μετά την ύπαρξή τους. Στην καινοτομία το μόνο που είναι απαραίτητο είναι η νοημοσύνη. Όλα τα άλλα είναι τεχνικά εξαρτήματα. Έτσι όταν βλέπουμε νέους που λένε ότι δεν υπάρχει μέλλον στην πατρίδα μας, είναι απλώς επειδή δεν σκέφτονται, αλλά εξετάζουν τον κόσμο αποκλειστικά μ’ έναν τρόπο κοινωνικό. Ενώ ο μόνος τρόπος για να μην υπάρξει μέλλον, είναι να μην υπάρχει νοημοσύνη. Ακόμα κι αν μελετήσουμε τις επιστημονικές ανακαλύψεις, θα δούμε ότι σχεδόν όλες οφείλονται αποκλειστικά στο θέμα της νοημοσύνης που έχει συνδυάσει τη δυναμική της με τη μνήμη της σκέψης. Ο Ελληνισμός δίχως να το έχουν καταλάβει πολλοί από τους δικούς μας είναι, θέλουμε δεν θέλουμε, μία ζώνη καινοτομίας. Μόνο που αυτή δεν είναι του χώρου αλλά του χρόνου. Έτσι αν το συνειδητοποιήσουμε όλοι τότε η ευρηματικότητα και η πολυμηχανία θα μας φανούν φυσιολογικές στο πλαίσιο αυτό της καινοτομίας. Διότι όταν ένας τόσο μικρός λαός είναι ικανός να προσφέρει διαχρονικά τόσα πολλά στην Ανθρωπότητα δεν μπορεί να μην είναι καινοτόμος.

Νίκος Λυγερός

Πρώτος στον κόσμο παραμένει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος

Αύγουστος: Στα 107,8 δισ. δολ. η αξία των πλοίων που ελέγχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων

Στα 107,8 δισ. δολ. ανέρχεται η αξία του ελληνόκτητου στόλου σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία εκτιμήσεων Vesselesvalue.com. Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει πρώτος στον κόσμο σε αξία, αλλά και σε μέγεθος, πολύ μπροστά από άλλες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου όπως οι Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία και ΗΠΑ.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι φέτος τον Αύγουστο η αξία του στόλου εμφανίζεται μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι τον ίδιο μήνα λόγω κυρίως της περαιτέρω πτώσης της αξίας των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, τάση που παρατηρείται και στην αξία του παγκόσμιου στόλου, η οποία επίσης μειώθηκε από τα 715 δισ. δολ. στα 690,4 δισ. δολ.

Η αξία των πλοίων και του στόλου στο σύνολό του είναι ένα ευμετάβλητο μέγεθος, καθώς επηρεάζεται από μία σειρά παραγό-ντων, με σημαντικότερο το ύψος των ναύλων και συνεπώς τη ζήτηση για πλοία. Επίσης άλλοι παράγοντες είναι η ηλικία του πλοίου, το μέγεθος του κ.λ., ενώ πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και το κόστος ναυπήγησής του, με τα πιο εξειδικευμένα και φέροντα υψηλή τεχνολογία πλοία, όπως τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, να είναι τα πιο ακριβά.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τα πρωτεία παγκοσμίως και θα πρέπει να σημειωθεί ότι στον στόλο της περιλαμβάνονται πλοία όλων των τύπων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue, η αξία του ελληνόκτητου στόλου, όπως προαναφέρθηκε, ανέρχεται στα 108,84 δισ. δολ. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ιαπωνία με 89,42 δισ. δολ και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 73,94 δισ. δολ. Η Γερμανία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 47,79 δισ. δολ και στην πέμπτη θέση η Σιγκαπούρη 39,15 δισ. δολ.

 

 
 
Ενα χρόνο πριν από την ίδια περίοδο, η αξία του ελληνόκτητου στόλου ήταν 114,59 δισ. δολαρίων, της Ιαπωνίας 98,69 δισ. δολ., της Κίνας 77,65 δισ. δολ., της Γερμανίας 52,78 δισ. δολ. και της Σιγκαπούρης 39,67 δισ. δολ. Η μείωση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου ήταν μικρότερη των ανταγωνιστών της με εξαίρεση τους Κινέζους. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε κατά 5,01%, ενώ της Ιαπωνίας κατά 9,39%, της Κίνας κατά 4,77%, της Γερμανίας κατά 9,45% και η Σιγκαπούρης κατά 9,47%. Συνολικά η αξία του παγκόσμιου στόλου μειώθηκε ποσοστιαία 3,44%.

 

Οι δέκα μεγαλύτερες με βάση την αξία των πλοίων ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν ένα σύνολο στόλου από 579, συνολικής αξίας 29,12 δισ. δολ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση έχει δύο ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στις δέκα μεγαλύτερες. Τη Maran Gas που είναι η πρώτη σε αξία πλοίων ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία καθώς διαχειρίζεται 23 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας 4,11 δισ. δολ. και τη Maran Tankers με 48 δεξαμενόπλοια αξίας 2,88 δισ. δολ. που βρίσκεται στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου με ένα μικτό στόλο 87 πλοίων (δεξαμενόπλοια, bulk carriers, LNG carriers και containerships). Στην τρίτη θέση βρίσκεται η GasLog του Πήτερ Λιβανού με 19 LNG Carriers αξίας 3,34 δισ. δολ. και στην τέταρτη θέση η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου με 71 containerships αξίας 2,91 δισ. δολ.

Τη δεκάδα συμπληρώνουν η ΤΕΝ του Ομίλου Τσάκου με 63 πλοία (δεξαμενόπλοια και δύο LNG Carriers) αξίας 2,8 δισ. δολ., η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου με 54 δεξαμενόπλοια αξίας 2,75 δισ. δολ., η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου με 59 πλοία (δεξαμενόπλοια, Bulk carriers, containerships και LNG carriers) αξίας 2,4 δισ. δολ, η Star Bulk Carriers στην οποία συμμετέχουν το Oaktree Fund και ο Πέτρος Παππάς με 95 bulk carriers αξίας 2,26 δισ. δολ. και, τέλος, η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου με 60 πλοία (δεξαμενόπλοια, bulk carriers) αξίας 2,04 δισ. δολ.

Η πρώτη πεντάδα παγκοσμίως

Οι δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου με βάση την αξία των πλοίων συγκεντρώνουν το 11,43% της συνολικής αξίας του παγκόσμιου στόλου. Στις δέκα μεγαλύτερες περιλαμβάνονται κυρίως εταιρείες διαχείρισης containerships και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), τα οποία είναι ιδιαίτερα υψηλού κόστους κατασκευής πλοία.

Πρώτη μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών έρχεται η Maersk με 262 πλοία αξίας 12,67 δισ. δολ και ακολουθεί η γιαπωνέζικη MOL με 214 πλοία αξίας 12,13 δισ. δολ. και η επίσης γιαπωνέζικη NYK με 246 πλοία αξίας 10,08 δισ. δολ. Και οι τρεις εταιρείες έχουν παρουσία σε πολλούς ναυτιλιακούς κλάδους, κυρίως όμως διαχειρίζονται containerships.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η επίσης γιαπωνέζικη Κ-Line, η οποία ελέγχει στόλο από containerships, bulk carriers, tankers και LNG Carriers και στην πέμπτη θέση βρίσκεται η αμερικάνικη Teekay LNG Partners, μέλος του Teekay Group που δραστηριοποιείται στα LNG Carriers.

 

Πηγή: naftemporiki.gr

 

Δημοφιλή άρθρα

Newsletter

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθαίνετε τα τελευταία νέα

Εισάγετε το email σας:

Οι επισκέπτες μας

Νίκος Λυγερός - Ελληνική καινοτομία.