Η απαραίτητη καινοτομία για την Ελλάδα

Από την ύπαρξή μας ως Ελληνισμός, δεν ήμασταν ποτέ της ποσότητας. Δεν είναι ο φυσικός μας χώρος κι όσοι προσπαθούν να προωθήσουν την ιδέα της ποσότητας απλώς δεν σκέφτονται τις διαστάσεις που έχει μία χώρα σαν την Αμερική, την Κίνα ή την Ρωσία. Γι’ αυτό ο Ελληνισμός ήταν πάντα στον τομέα της ποιότητας, όπου η νοημοσύνη είναι απαραίτητη για να λύσει τεχνικά προβλήματα μ’ έναν πρωτοποριακό τρόπο. Βέβαια μερικοί θα πουν ότι μόλις γίνεται αυτό μετά οι άλλοι αντιγράφουν και έχουν τα μεγαλύτερα έσοδα. Πρώτον ξεχνούν ότι είναι η αλήθεια, και κατά συνέπεια το ξέρουμε, δεύτερο η μίμηση είναι η έκφραση του θαυμασμού. Επιπλέον ο Ελληνισμός ήταν πάντα της προσφοράς για την Ανθρωπότητα, άρα τόσο το καλύτερο αν άλλοι τον αντιγράφουν. Η ουσία είναι το θέμα της καινοτομίας στον τομέα της ποιότητας γιατί έτσι και μόνο έτσι δημιουργείται η διαφορά που κάνει τη διαφορά. Για τον Ελληνισμό, η καινοτομία είναι φυσιολογική και όχι σπάνια. Γιατί το σπάνιο δεν είναι σπάνιο για το σπάνιο. Μόνο που όταν μιλούμε για καινοτομία δεν αναφερόμαστε στις ευρεσιτεχνίες και τις λεγόμενες πατέντες. Η καινοτομία δεν είναι επίδειξη και μόνο. Είναι ικανή να προκαλέσει μία αλλαγή φάσης και τα πράγματα και η θεώρησή τους να είναι εντελώς διαφορετικά μετά την ύπαρξή τους. Στην καινοτομία το μόνο που είναι απαραίτητο είναι η νοημοσύνη. Όλα τα άλλα είναι τεχνικά εξαρτήματα. Έτσι όταν βλέπουμε νέους που λένε ότι δεν υπάρχει μέλλον στην πατρίδα μας, είναι απλώς επειδή δεν σκέφτονται, αλλά εξετάζουν τον κόσμο αποκλειστικά μ’ έναν τρόπο κοινωνικό. Ενώ ο μόνος τρόπος για να μην υπάρξει μέλλον, είναι να μην υπάρχει νοημοσύνη. Ακόμα κι αν μελετήσουμε τις επιστημονικές ανακαλύψεις, θα δούμε ότι σχεδόν όλες οφείλονται αποκλειστικά στο θέμα της νοημοσύνης που έχει συνδυάσει τη δυναμική της με τη μνήμη της σκέψης. Ο Ελληνισμός δίχως να το έχουν καταλάβει πολλοί από τους δικούς μας είναι, θέλουμε δεν θέλουμε, μία ζώνη καινοτομίας. Μόνο που αυτή δεν είναι του χώρου αλλά του χρόνου. Έτσι αν το συνειδητοποιήσουμε όλοι τότε η ευρηματικότητα και η πολυμηχανία θα μας φανούν φυσιολογικές στο πλαίσιο αυτό της καινοτομίας. Διότι όταν ένας τόσο μικρός λαός είναι ικανός να προσφέρει διαχρονικά τόσα πολλά στην Ανθρωπότητα δεν μπορεί να μην είναι καινοτόμος.

Νίκος Λυγερός

Το πρώτο υβριδικό πλοίο στον κόσμο έχει ελληνική σφραγίδα

Το πρώτο υβριδικό πλοίο στον κόσμον που κινείται από πετρελαιομηχανή και ηλεκτροκινητήρα με μπαταρίες έκανε την εμφάνισή του στη Βόρεια Θάλασσα.
 
Πρόκειται για το πλοίο Viking Lady της νορβηγικής εταιρείας  Eidesvik Offshore, που ναυπηγήθηκε το 2009 και το οποίο μεταφέρει προσωπικό και προμήθειες υπεράκτιες εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου.
 
Το πλοίο φέρει ελληνικό σφραγίδα καθώς σχεδιάστηκε από το τμήμα “Έρευνας και Καινοτομίας” του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα στη Νορβηγία και την εταιρεία Wartsila.
 
«Η καινοτομία μας μπορεί να εφαρμοσθεί είτε σε καινούργια είτε σε ήδη υπάρχοντα σκάφη, τα οποία βασίζονται σε ηλεκτρική πρόωση. Κεντρικό ρόλο έχει μία μπαταρία που εγκαθίσταται στο καράβι, ώστε να αποθηκεύεται σε αυτήν η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος από τις γεννήτριες του πλοίου. Έτσι, τη στιγμή που το πλοίο θα χρειασθεί μεγάλη ισχύ (π.χ. κάνοντας ελιγμούς στο λιμάνι), ένα μέρος της θα προέλθει από την μπαταρία και όχι από τις γεννήτριες, οι οποίες για να την εξασφαλίσουν θα έπρεπε να καταναλώσουν ακόμη περισσότερα καύσιμα», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Νικόλαος Κακαλής, διευθυντής του τμήματος.
 
Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν το σύστημα ιδανικό για τα πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο Αιγαίο και το Ιόνιο και τα οποία “πιάνουν” συχνά λιμάνια και πρέπει να κάνουν ελιγμούς. Θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί για τη λειτουργία γερανών σε φορτηγά πλοία, αλλά και σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.
 
Στον ένα χρόνο της λειτουργίας του πλοίου με το υβριδικό σύστημα έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 15% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά το ένα τέταρτο.
 
Το μεγάλο στοίχημα ήταν η συνεργασία της μπαταρίας, η οποία φορτίζεται από τις γεννήτριες του πλοίου, με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα και η δυνατότητά της να συμβάλλει στη σταθερότητα του πλοίου κατά την προσέγγισή του στις εξέδρες ακόμα και υπό τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη Βόρεια Θάλασσα.
 
Διαπιστώθηκε ότι η μπαταρία πρόσφερε καλύτερη δυνατότητα απότομης αυξομείωσης της ισχύος ώστε το πλοίο να διατηρείται σταθερό στη θέση του κοντά στην προβλήτα.
 
Αυτή η ευελιξία συμβάλλει επίσης στη μείωση της ηχορρύπανσης στα λιμάνια, αλλά και των τοπικών ρύπων και καπνού από τα φουγάρα.
 
Σημειώνεται ότι έλληνες επιστήμονες του DNV συμμετέχουν σε ένα διεθνές πρότζεκτ που κατάφερε να σχεδιάσει μια νέα «γενιά» φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά και «φιλικότερα» στο περιβάλλον. Μάλιστα, ένα τέτοιο φορτηγό πλοίο όχι μόνο θα καταναλώνει 8% λιγότερα καύσιμα για την κίνησή του, αλλά και θα μπορεί επίσης να μεταφέρει 5% περισσότερο φορτίο.
 
Πηγή: econews

Δημοφιλή άρθρα

Newsletter

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθαίνετε τα τελευταία νέα

Εισάγετε το email σας:

Οι επισκέπτες μας

Νίκος Λυγερός - Ελληνική καινοτομία.