Η απαραίτητη καινοτομία για την Ελλάδα

Από την ύπαρξή μας ως Ελληνισμός, δεν ήμασταν ποτέ της ποσότητας. Δεν είναι ο φυσικός μας χώρος κι όσοι προσπαθούν να προωθήσουν την ιδέα της ποσότητας απλώς δεν σκέφτονται τις διαστάσεις που έχει μία χώρα σαν την Αμερική, την Κίνα ή την Ρωσία. Γι’ αυτό ο Ελληνισμός ήταν πάντα στον τομέα της ποιότητας, όπου η νοημοσύνη είναι απαραίτητη για να λύσει τεχνικά προβλήματα μ’ έναν πρωτοποριακό τρόπο. Βέβαια μερικοί θα πουν ότι μόλις γίνεται αυτό μετά οι άλλοι αντιγράφουν και έχουν τα μεγαλύτερα έσοδα. Πρώτον ξεχνούν ότι είναι η αλήθεια, και κατά συνέπεια το ξέρουμε, δεύτερο η μίμηση είναι η έκφραση του θαυμασμού. Επιπλέον ο Ελληνισμός ήταν πάντα της προσφοράς για την Ανθρωπότητα, άρα τόσο το καλύτερο αν άλλοι τον αντιγράφουν. Η ουσία είναι το θέμα της καινοτομίας στον τομέα της ποιότητας γιατί έτσι και μόνο έτσι δημιουργείται η διαφορά που κάνει τη διαφορά. Για τον Ελληνισμό, η καινοτομία είναι φυσιολογική και όχι σπάνια. Γιατί το σπάνιο δεν είναι σπάνιο για το σπάνιο. Μόνο που όταν μιλούμε για καινοτομία δεν αναφερόμαστε στις ευρεσιτεχνίες και τις λεγόμενες πατέντες. Η καινοτομία δεν είναι επίδειξη και μόνο. Είναι ικανή να προκαλέσει μία αλλαγή φάσης και τα πράγματα και η θεώρησή τους να είναι εντελώς διαφορετικά μετά την ύπαρξή τους. Στην καινοτομία το μόνο που είναι απαραίτητο είναι η νοημοσύνη. Όλα τα άλλα είναι τεχνικά εξαρτήματα. Έτσι όταν βλέπουμε νέους που λένε ότι δεν υπάρχει μέλλον στην πατρίδα μας, είναι απλώς επειδή δεν σκέφτονται, αλλά εξετάζουν τον κόσμο αποκλειστικά μ’ έναν τρόπο κοινωνικό. Ενώ ο μόνος τρόπος για να μην υπάρξει μέλλον, είναι να μην υπάρχει νοημοσύνη. Ακόμα κι αν μελετήσουμε τις επιστημονικές ανακαλύψεις, θα δούμε ότι σχεδόν όλες οφείλονται αποκλειστικά στο θέμα της νοημοσύνης που έχει συνδυάσει τη δυναμική της με τη μνήμη της σκέψης. Ο Ελληνισμός δίχως να το έχουν καταλάβει πολλοί από τους δικούς μας είναι, θέλουμε δεν θέλουμε, μία ζώνη καινοτομίας. Μόνο που αυτή δεν είναι του χώρου αλλά του χρόνου. Έτσι αν το συνειδητοποιήσουμε όλοι τότε η ευρηματικότητα και η πολυμηχανία θα μας φανούν φυσιολογικές στο πλαίσιο αυτό της καινοτομίας. Διότι όταν ένας τόσο μικρός λαός είναι ικανός να προσφέρει διαχρονικά τόσα πολλά στην Ανθρωπότητα δεν μπορεί να μην είναι καινοτόμος.

Νίκος Λυγερός

Χίλιοι τετρακόσιοι μαθητές Δημοτικού στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής

Περισσότεροι από 1.400 μαθητές δημιούργησαν «τις δικές τους πόλεις», στο διαγωνισμό που διοργανώθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό WRO Hellas με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTE.
Ένα «πράσινο» εργοστάσιο, το… μυθικό αστεροσκοπείο της Πεντέλης και οι κυλιόμενες μπάρες της Σούδας, είναι ορισμένες μόνο από τις κατασκευές με τις οποίες «έκλεψαν» τις εντυπώσεις περισσότερες από τετρακόσιες πενήντα ομάδες «λιλιπούτειων» επιστημόνων από κάθε γωνιά της Ελλάδας στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού, που διοργανώθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό WRO Hellas με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTE.

Περισσότεροι από 1.400 μαθητές δημιούργησαν «τις δικές τους πόλεις», αξιοποιώντας -μέσω της πρωτοποριακής εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics)- τη φαντασία και τη λογική, προκειμένου να δώσουν κίνηση στα τουβλάκια της «Lego» και να παρουσιάσουν μια λειτουργική ρομποτική κατασκευή.

«Στον Όμιλο ΟΤΕ αξιοποιούμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας και δίνουμε πρόσβαση στα παιδιά σε απαραίτητη γνώση και εκπαίδευση, προκειμένου να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Αυτά είναι πλέον τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική και προσωπική τους εξέλιξη», δήλωσε ο κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, Chief Officer Λειτουργιών και Συστημάτων Πληροφορικής Ομίλου ΟΤΕ, με αφορμή την διεξαγωγή του τελικού του εκπαιδευτικού διαγωνισμού με θέμα «Η Δική μου Πόλη».

Τα βραβεία
Το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό κατέκτησε το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, κατασκευάζοντας ένα εργοστάσιο διαχωρισμού ανακυκλώσιμων υλικών.
Το 2ο βραβείο κέρδισε το 3ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας που κατασκεύασε ένα τελεφερίκ και το αστεροσκοπείο της Πεντέλης συνδυασμένο με το μύθο του Θησέα και της Αριάδνης.
Το τρίτο βραβείο κατέκτησε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σούδας κατασκευάζοντας μια κυλιόμενη ράμπα. Οι νικήτριες ομάδες έλαβαν δώρα υψηλής τεχνολογίας από τον ΟΤΕ και την COSMOTE για κάθε συμμετέχοντα.
Σημαντική, όμως, ήταν η ενημέρωση και η εκπαίδευση που έλαβαν καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού και περισσότεροι από 1.150 εκπαιδευτικοί και γονείς, οι οποίοι με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTΕ, συμμετείχαν δωρεάν σε ειδικά σεμινάρια για την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομποτικών μοντέλων.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, κάθε ομάδα παρέλαβε ένα εκπαιδευτικό πακέτο με οδηγίες και υλικά -μεταξύ των οποίων, επεξεργαστής, αισθητήρες και δομικά στοιχεία, προκειμένου να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν, και να αναπτύξουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η δική μου πόλη», χρησιμοποιώντας ως γλώσσα προγραμματισμού τη Scratch (http://scratch.mit.edu).

http://www.e-typos.com/

Δημοφιλή άρθρα

Newsletter

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθαίνετε τα τελευταία νέα

Εισάγετε το email σας:

Οι επισκέπτες μας

Νίκος Λυγερός - Ελληνική καινοτομία.